І знову 20 питань, але сьогодні за столом Ден Шерідан (Dan Sheridan), спеціаліст «EA велика Британія» відповідає за маркетинг Battlefield, Need For Speed, Titanfall і BioWare в цілому. Твіттер Дена — @ea_actionman

Між Великобританією і США багато відмінностей — різні закони, рівень життя, відеоігри, поліцейські процедури. Великобританія і Канада, як і раніше, надають податкові пільги всім розробникам ігор, США у свою чергу намагається встановити певні межі в цьому питанні.

Наприклад, розробники ігор з рейтингом “PEGI 18” виключаються зі списку будь-яких податкових пільг, зроблено це з метою попередження виробництва насильницьких відеоігор. Але навіщо вам це все, вірно? Повернемося до Діну з його відповідями.

Ваша перша відеогра? І перша онлайн?
Моєю першою грою була Punchy на Commodore 16, це була стара система мого Дядька, яка дісталася мені і моїм двоюрідним братам у спадок. Ми грали в неї по черзі, хто далі пройде. А перша онлайн гра, це Acrophobia на IRC, я терпляче чекаю, коли нарешті зроблять версію для мобільних.

І які були відчуття від першого ігрового досвіду?
Ну, було весело конкурувати з моїми братами. Я пам’ятаю, як ми записували на папір наші досягнення — ретро-ігри, вони краще за всіх. Хоча, в дитинстві я дуже любив займатися спортом на вулиці, так що відеоігри були лише способом зібратися вдома в дощову погоду.

А пам’ятаєте гру Rainbow Six 3? Вона якось змінила ваш погляд на ігри?
Граючи в Acrophobia вам потрібно було діяти дуже швидко, щоб отримати максимальну кількість очок. Я навчився друкувати наосліп граючи в цю гру, щоб не відволікатися на правильні клавіші. Також і в FPS, це допомагає вам не дивитися вниз на клавіатуру і бути зосередженим.

Роберт Боулінг (Robert Bowling, коммюніті-менеджер Infinity Ward), Джейсон Уест (Jason West, со-засновник Respawn E.) і Вінс Зэмпелла (Vince Zampella, засновник Infinity Ward і Respawn E.) виконали фантастичну роботу, вони прислухалися до спільноти і застосовували їх ідеї в іграх. Може іншим компаніями варто повчитися у них, як думаєте?
Так, і я думаю, що ми теж непогано з цим справляємося. Разом зі мною команда фахівців, ми працюємо цілодобово, щоб гарантувати взаємодія з спільнотою. У нас є широка зворотний зв’язок, ми відповідаємо на запитання, забезпечуємо підтримку, і ми робимо це за допомогою соціальних медіа та Battlelog.

До речі про соціальні медіа, вони все більше починають впливати на те, як ми граємо і взаємодіємо з іграми. Які переваги і недоліки у всього цього?
Зворотній зв’язок у режимі реального часу — це дивно. Постійний зв’язок зі спільнотою тільки допомагаємо нам робити гри краще. Я завжди насолоджуюся тим, як розробники втягнуті в спілкування з спільнотою, які дають нові ідеї. Відмінним прикладом будуть Тед Сессер (Thad Sasser — @dirtydeathdog) і Девід Сирленд (David Sirland — @tiggr_) і їх робота з Twitter/Battlelog.

Ви ж родом з Великобританії? З якого ви міста?
Так, я з міста Престон, графство Ланкашир, це на північно-заході Англії. Я переїхав до Лондона в 1997 році за навчання в університеті та так і не повернувся додому. Зараз я живу в Східному Лондоні з моєю дружиною. Наш EA офіс в Гілфорді [380 км. від Ланкаширу, зображено на мініатюрі статті], і мені подобається туди їздити кожен день, в дорозі я люблю надолужити результати в мобільних іграх.

Про що ви ще сумуєте, крім як про сім’ю і друзів?
Ох, я так сумую за північним ласощів: Chips n’ Gravy [Чіпс ен Грэви], Chorley Cakes [Черли Кейкс], Barm Cakes [Барм Кейкс] і бекону мого дідуся. Наша сім’я володіє беконної фабрикою =)

Чи є різниця між геймерами з Великобританії і США?
Я не бачу ніякої різниці між ними.

Суперництва між гравцями у Великобританії набагато більше, ніж у США, хоча в США геймерів набагато більше. Чому так?
Я б сказав навпаки. Я не експерт в кіберспорті — це, звичайно, здорово бачити його зростання у Великобританії на пк і консолях. ESL проробляє величезну роботу підтримки турнірів і заходів з Battlefield.

Що думаєте про насильство в іграх?
Ну, я один з тих людей, кому вкрай не пощастило з можливість завести сім’ю [У Дена синдром Клайнфельтера]… Якби у мене була можливість стати батьком, то я б придивлявся до вікових рейтингів. Вони створені не просто так.

Чи є у вас улюблена мультиплеєрна карта в шутерах? Ну і в Battlefield?
Я люблю цю бійню в «Метро» і «Операція під Замком» Battlefield 4. Хоча, у мене особливі спогади про Battlefield Bad Company 2 Vietnam і про карту “Операція Гастінгс”, коли я брав участь у турнірі на Xbox, який називався “dog’s of ‘nam” — люблю цю гру!

В яку-небудь гру на консолі зараз граєте?
Battlefield 4. Я веду щотижневі стріми в рамках шоу «Battlefield Weekly». Гравці жартують над моїм низьким K/D, так що я зосередився на співвідношенні D/K і граю з однією метою — PTFO!

Який у вас улюблений вид техніки?
Танк або транспортний вертоліт.

Якщо б ви могли об’єднати 2 карти, які б обрали?
Зверху буде частина карти «Вершина Дамаванды» з Battlefield 3 — я обожнюю момент з стрибком вниз на цій карті. А нижня частина буде з Battlefield Bad Company 2 від карти «Вальпараїсо», для епічного штурму.

Яка ваша найулюбленіша гра і чому?
Battlefield. Я разом з нею з “Battlefield 1942”, я дуже люблю роботу, яку роблю. Кожен день я працюю над нею разом з моїми колегами. Я багато чому навчився за останні 8,5 років, так що я ціную час і зусилля розробників, які прагнуть робити найкраще з того, що вони здатні зробити.

А яка у вас улюблена стара гра, до ігор на PS3/Xbox360 і чому?
Star Wars Battlefront на PS2. Я витратив купу часу на неї. Якщо подивитися в минуле, то це було забавно — інтернет із з’єднанням у 1мб/с, щоб грати в онлайні, вам треба було поставити мережевий адаптер на задню частину PS2 і підключити його до роутера. Потім завантажити окремий мережний диск в консоль і поміняти його на гру. 8vs8 в онлайні і 16vs16 LAN. Тепер я можу пережити старі часи на моїй PS Vita — це добре.
А взагалі я трохи фанат всесвіту Star Wars. Моя дружина, напевно, думає, що я божевільний. Я одягаю «Star Wars Vans» (взуття) на роботу, у мене є банний халат Чуббаки, тапочки Йоди, будильник у вигляді Штурмовика і повнорозмірна репліка меча Дарта Вейдера. У шафі лежить репліка шолома Боба Фетта — я іноді вдягаю його, щоб відчувати себе крутим [ориг. badass]! На вихідних ми з дружиною дивилися епізоди 1-5, 6 епізод залишили на потім, на честь підготовки до виходу нового епізоду в кінці цього року. Я також дуже радий бачити, як DICE працює над розробкою гри Star Wars Battlefront. Я так шалено радий цьому!

Будь у вас власна студія по розробці ігор, що б ви зробили?
Я не буду ділитися з вами такими секретами! Слідкуйте за новинами =)

Як ви думаєте, чи можуть розробники втручатися і регулювати спілкування користувачів в соціальних медіа [мова йде про всілякі модераторах, адміністраторів та інших осіб, які обмежують можливості спілкування — прим. пер.]
Контроль соціальних медіа, це дуже важлива частина ком’юніті-менеджерів з дня у день. Але замість того, щоб охороняти канали, ми повинні бути впевнені, що не втрачаємо важливі зауваження і прислухаємося до спільноти.

Якби у вас була можливість задати 3 питання будь-якої історичної особистості, кого і про що б ви запитали?
Я публікую авторські вірші, п’єси та оповідання. Тому я б поставив Вільяму Шекспіру ці 3 питання:
1. Мій вчитель англійської літератури вчив мене писати ваше ім’я як «Bill/Willy Shakespeare» — скажіть, чи правильно вона надходила?
2. «Ромео і Джульєтта» — класична трагедія. У вас є альтернативна кінцівка, де вони живуть довго і щасливо?
3. Ви надихнули мене писати, а хто вас надихнув?

Як спільнота може допомогти розробникам ігор?
Я люблю косплеи, фан-арти, пісні і відео від спільноти. Все це надихає нас вкладати більше сил в розробку. Побільше всього цього, будь ласка!

Яким ви бачите геймінг через 10, 15 років…
Якщо… Матриця або доступна віртуальна реальність! Це повинно бути у кожного геймера в найближчому майбутньому.

Всім спасибі за читання! Підключайте свій мікрофон і починайте грати разом з іншими! Ну і звичайно ж, залишайтеся з нами і не перемикайтеся!

Читайте також інтерв’ю інші:
20 питань з Деном Митрі
20 питань з Боббі Міллером
20 питань про Hardline з Деном Митрі