Давайте всі разом повернемося в 2012 рік. Я тоді витрачав купу часу на стандартну ланцюжок дій: Гринд, перерва, і знову по колу. Багато хто, напевно, зрозуміли про що йде мова. Звичайно ж, це Операція Метро. Що було повною протилежністю схожим карт в BF4 і Hardline, адже нею люди могли годинами зависати на одному і тому ж сервері… а то й тижнями та місяцями.

До чого все це? Ну, це свого роду визнання. Я був божевільним на статистиці дуже тривалий час в BF3. M16, 200% тікетів, Метро… От 3 причини, з-за яких я провів більше 1000 годин на публічних серверах, поступово знижуючи інтерес до Battlefield 4, паралельно вливаючи більше сил в кіберспорт. Я все більше ставав божевільним, зливався і відроджувався, попутно опускаючи свій KD, і все таке. І тут треба б уточнити, що це не чиясь вина, а, швидше, прорахунок структури гри, яка мотивувала на такі дії і викликала подібний стан.

Суть

У чому взагалі сенс Battlelog’а? В основному, це свого роду база для всіх гравців BF, тобто місце, де кожна людина може дізнатися, скільки часу він витратив на прокачування DAO-12, або скільки вбивств залишилося, щоб розблокувати черговий навіс на зброю, начебто марного інфрачервоного прицілу, або марною емблеми для марного профілю.

Я розумію те, яким здавався концепт цієї системи, і так, ви могли командувати гравцями на сервері на 64 людини з вашого планшета, але режим командира працював не так добре сам по собі. Хоча, сидіти де-небудь в автобусі і дивитися статистику свого бійця, було цікаво певної цільової аудиторії, начебто молодих, або гиків гаджет сфери.

Особисто я бачу дві основні проблеми Battlelog’а, і приховані вони швидше не в самому його існуванні, а в його уявленні.

commanderapp

Невдача

Повертаючись до початку статті, до мого визнанням, хотілося б відзначити, що викликано це було здатність стежити за моїм KD кожну секунду. Вся платформа Battlelog зосереджує занадто багато уваги на відстеження статистики. І знову ж, немає нічого поганого в тому, щоб зберігати результати кожного матчу, це навіть цікаво. Але тут питання в іншому, в наданні статистики під час самої гри. У грі гравець зосереджує увагу на таку статистику, як Вбивства/Смерті (K/D), Перемоги/Поразки (W/L), Окуляри В Хвилину (SPM), і час проведений у грі. Я б хотів повернутися до таблиці з Bad Company 2, де ви бачили лише кількість зароблених очок під час гри, і не бачили свого KD. Чи допоможе це поганим гравцям? Ні, але вони змогли б виконувати головне завдання гри — підтримувати свою команду всіма способами — за що і заробляли б окуляри, просуваючись вгору. Вони б змогли забути про стандартною механіку шутерів, де на чолі стоїть мета якомога більшої кількості вбивств, при цьому не гинучи (привіт Call of Duty!). Я твердо вірю в те, що такі незначні зміни, як інше уявлення таблиці очок, зможе ефективно вплинути на гравців. EA ввели відображення KD в Battlefield 3, а потім і в Battlefield 4, і я розумію навіщо. Вони хотіли догодити шанувальникам CoD. Але їм також потрібно було намагатися змінювати уявлення про гру, і змушувати гравців йти в інших напрямках, а не просто грати на KD.

З психологічної точки зору, як взагалі постійна наявність статистики може впливати на гравців? На жаль, я не можу з повною впевненістю відповісти на це питання, і я можу лише здогадуватися.

Це змушує гравців використовувати лише певну техніку/мапу, щоб в кращому світлі представляти свого віртуального бійця. Візьмемо приклад Штурм на Острові Харк в BF3. Ви уявляєте скільки люди витратили часу, літаючи на практично невразливого вертольоті і выкашивая піхоту?

Це змушує людей спеціально грати проти поганих гравців, тому що для них набагато важливіше власний показник KD, ніж звичайний показник Скілла — який так іронічно ріс вгору, тільки якщо ви вбивали більш сильних супротивників, ніж слабких. Є просте рішення, яке полягає в серйозному підході до організації матчмейкинга на основі рангів гравців. Зараз же є якась частка гравців, яких турбує лише серія вбивств. Але вони в цьому не винні. Просто у нас немає актуальних способів сказати їм, що вони не праві в рамках цієї гри. Команди, що беруть участь у сутичках між собою, також не мають ніякої сторонньої підтримки.

Взагалі, вся ситуація крутиться навколо конкретних гравців, визначають свої можливості лише на основі публічних матчів і несуттєвих кіберспортивних організаціях. Зверху над усім стоїть Battlelog, отображабщий абсолютно випадкові показники, які ніяк не впливають на ваші справжні можливості в грі. У підсумку, це спонукає грати лише в тому стилі, який ви виробили заради себе, не заради команди або цільової завдання режиму.

Люди воліють грати заради розблокування наступного навісу на зброю, заради перших рядків у таблиці, вкладаючи мінімум зусиль для досягнення перемоги допомогою виконання завдань режиму. Невеликі піхотні арени якраз здатні навчити гравців важливість командної гри, змушуючи гравців бажати перемоги саме вашої команди.

Коли-небудь вони зроблять щось круте, але ніхто і не помітить

Друге, за що я критикую Battlelog, це її загальна закритість та ізоляція. Можливо, це буде комфортно для організації вашої команди, відвідування форумів, перегляду статистики, так і друзі все в одному місці. Але насправді все інакше: Ви просто-напросто відрізані від усього іншого.

Взаємодія між BF гравцям в рамках Battlelog розглядається лише серед тих, хто є в онлайні — і більше ні з ким. Ви начебто і спілкуєтеся з людьми з соціальних мереж, але наче з темненькой кімнатки, яка відрізана від усього віртуального світу. Та ні, кнопка «Поділитися в Facebook» не допомагає взагалі ніяк.

dunkmeme

Що я хочу сказати. Чому б не залучити величезні соціальні мережі, на зразок Twitter, Facebook і інші, щоб ними користувалися мільйони людей? Чому б не вивести всю фанбазу в суспільство і не взаємодіяти з навколишнім світом? Щоб можна було спілкуватися в рамках будь-якої соціальної мережі і мати можливість бути поміченим. А не тільки з вашим списком з 100 друзів, багато з яких, напевно, вже давно забули про гру. EA могла б розширити свою базу гравців і потенційних клієнтів, якщо б гравці BF змогли обмінюватися в середовищі відкритої платформи. Про що можна було б дізнаватися не тільки з Battlelog. У даний момент EA просто захищає всіх гравців від соціального взаємодії.

Джерело