Dont Starve використовували для демонстрації ефекту плацебо

0
209

Ефект плацебо є відмінним прикладом того, наскільки сильним може бути навіювання. Дуже часто пацієнт починає відчувати себе краще, навіявши собі, що його лікують сильними ліками, хоча насправді використовується речовина без будь-яких лікувальних властивостей. Як правило, плацебо використовують у дослідженнях ліків як спосіб врахування ефекту. Не дивно, що цей ефект прекрасно працює і на прикладі відеоігор.

Професор університету Йорк Підлогу Кернс (Paul Cairns) розробив експеримент, в ході якого учасники грали по 2 рівня в процедурно-генеровану гру на виживання don’t Starve. Випробуваним сказали, що 1 рівень гри генерується випадковим чином, а складність 2 рівня буде генеруватися на основі навичок гравця роблячи проходження набагато складніше. Насправді, обидва рівні були абсолютно ідентичні.

Гравці, які мали досить навичок і знань, пройшли другий рівень без будь-яких проблем. У теж час інші гравці заявили, що вдруге їм було дійсно складніше. Деякі повідомили, що другий рівень став навіть цікавіше, бо він був більш продуманий. Звичайно, проходження вдруге може піти трохи іншим шляхом і це не залежить від складності. Таким чином, гравці приписували другого рівня невластиві і недійсні зміни, яких насправді не було, що цілком є ефектом плацебо.