Мікротранзакції в Battlefield або Шлях до безкоштовного контенту

0
3

Кріс «Battle(non)sense» розмірковує про микротранзакциях в Battlefield і пробує знайти інші шляхи до випуску безкоштовного контенту для майбутніх ігор серії.

Переклад: Олександр «SpiritOfNet» Костюков.
Текст читав: Павло «Snusmoomrik».

Текстова версія:

Привіт! Мене звуть Кріс, і це Battle(non)sense.

Всім подобаються безкоштовні доповнення у відеоіграх. Вони тримають спільноту в тонусі, і підігрівають інтерес до гри. І вони не розбивають гравців на різні табори, на відміну від платних DLC. Крім того, вони підтримують гру на плаву після її виходу.

Отримання додаткових карт на безкоштовній основі було нормою для серії Battlefield до виходу BF3, де весь додатковий контент включений в DLC, які ви могли купувати окремо або всі разом, що виходило трохи дешевше, якщо ви вирішили купити Premium. Але Premium — це не просто «сезонний пропуск». Він поділяє гравців на перший і другий класи, так як гравці з ним не тільки отримують DLC дешевше, але і можуть почати грати в них раніше звичайних гравців. Ще одна особливість «преміуму» в тому, що розробники додають в нього кілька подяк. Таких як можливість скинути статистику, пріоритет у черзі на сервери і кілька інших, які ще більше підсилюють поділ на перший і другий клас.

Я не прихильник «преміум» або платних DLC тому що, як ми вже побачили, вони поділяють гравців, і зазвичай вони зникають зі списку карт на серверах вже через пару місяців після виходу. Спробуйте-но знайти зараз сервер з режимом «Штурм авіаносця».

Підводжу підсумок — DLC і «преміум» шкодять ігрового співтовариства.

BF4 спочатку прийняв цю естафету в BF3, що включає чотири DLC і «преміум». Але, схоже, що всі проблеми, з якою зіткнулася гра, змусили відповідальних осіб з EA і DICE переглянути погляди не деякі речі. В результаті чого ми бачимо, DICE LA і Visceral не тільки перекопали більшу частину мережевого коду, щоб дати нам можливість грати з тикрейтом вище 30, але і видали чотири безкоштовних зброї у весняному патчі, запустили нічний варіант “Заводу 311” у літньому патчі і на цьому не зупинилися. В осінній патч буде включена абсолютно нова карта співтовариства. А до нового року з’явиться класична карта з BF2 Dragon Valley. І обидві вони будуть безкоштовними.

Отже, безкоштовний контент дуже корисний для спільноти, так як він підігріває інтерес гравців до гри, усі мають до нього доступ, він нікого не поділяє і тримає гру на слуху ще довго після її виходу. Так що безкоштовний контент — це здорово!

Але звідки беруться кошти на його розробку? Ну, мільйони заробляються з самого початку продажів гри, адже правда? Так що грошей повинно вистачати? Але тут потрібно погодитися з тим, що створення і випуск гри теж «влітає в копієчку». Якщо почати рахувати, скільки людей і витрат задіяні в цьому процесі, починаючи від художників і дизайнерів самої гри, програмістів і motion capture фахівців, ліцензування програмного забезпечення і навіть прибиральниці — за все потрібно платити. А ще потрібно провести рекламну компанію, щоб люди про неї дізналися. А після цього потрібно записати її на диск і відправити, незважаючи на те, що завдяки цифровому поширенню обсяги дисків падають з кожним роком. Отже, гра тільки почала поширюватися, а в неї вже вкладено чимало грошей. Плюс до всього — інвестори теж зацікавлені в тому, щоб одержати прибуток від своїх вкладень. Але і на цьому витрати не зупиняються. Вам все ще потрібно підтримувати гру після її виходу. Тобто потрібно платити співробітникам техпідтримки і так далі.

DLC і «преміум» — це ті речі, які допомагають фінансувати підтримку гри вже після її релізу. Але якщо раптом розробник хоче дати нам безкоштовний контент, значить його витрати на розробку цього контенту, швидше за все, заповнять тільки в майбутньому. Так чому ж незважаючи на те, що BF4 став приймачем бізнес-моделі з BF3, ми отримуємо безкоштовний контент? Звідки йде фінансування? Я думаю, що причина появи безкоштовних карт і зброї в BF4 — эпикфэйл з запуском гри. Це не тільки засмутило багатьох гравців, але й завдало шкоди репутації EA DICE і всієї серії Battlefield. EA могли, звичайно, вчинити як з Medal Of Honor або, як деякі інші видавці вже робили з дрібними тайтлами, — просто вбити серію, закривши проект. Але серія Battlefield занадто велика і пізнавана, і вчинити так вони не могли, адже це б означало різке падіння продажів Battlefield 5.

Я вважаю, що всі зусилля, які вони вклали в BF4 мали на меті показати спільноті, що вони піклуються про серії Battlefield, гравців і закладають фундамент для наступної гри серії, так як вони зможуть використовувати всі напрацювання щодо реєстрації влучень і по роботі мережевого коду. Я впевнений в тому, що такі втрати коштів для EA і вкладення коштів у BF4 зараз розглядаються як довгострокові інвестиції в ігри Battlefield. Якщо справа саме в цьому, то весь безкоштовний контент, який ми одержуємо зараз, може бути просто одноразовою подією, і в наступній частині будуть тільки платні DLC, що для спільноти не дуже добре. Чому — я вже пояснював раніше.

Отже, що ж має статися, щоб ми продовжили отримувати безкоштовні карти в наступній грі Battlefield? Мікротранзакції! Ось що я бачу в якості рятівника безкоштовного контенту. Якщо це працює з умовно-безкоштовними іграми, значить має спрацювати і з повноцінною грою, яку спочатку потрібно купити. Адже так?

Ну, взагалі мікротранзакції це основа умовно-безкоштовних ігор. Саме так вони працюють і тільки так фінансуються. У більшості випадків я бачу суть цих ігор, як «спробуй отримати безкоштовно, або заплати, щоб отримати відразу». Тому що зазвичай ви відчуваєте, що вам необхідно витратити гроші, т. к. відкриття якоїсь зброї, техніки або апгрейда занадто затратно по часу. І якщо гра мені дійсно подобається, то я готовий витратити енну кількість коштів.

А хіба BF4 не використовує цю схему зараз? Система прогресу тут нагадує мені багато умовно-безкоштовні ігри, так як вам треба отримати доступ до якогось певного прицілу на кожному зброю раз за разом. Крім того, ви не можете просто взяти і розблокувати певну зброю. Гра дає вам зрозуміти, що перед тим як отримати доступ до бажаної гарматі, вам доведеться для початку розблокувати п’ять тих, які вам не потрібні. Крім того, класи не відразу мають доступ до якимось специфічним гаджетів (дефібрилятора, наприклад). Та й на техніці — перш ніж ви реально зможете змагатися з іншими гравцями, вам доведеться відкрити досить багато всього. До цього моменту ви, можна сказати, беззбройні і не можете повноцінно виконувати свою роль в команді. Але, якщо ви не хочете цього поступового зростання, ви можете просто купити набори швидкого доступу за реальні гроші і отримати негайно доступ до всіх анлокам. Якщо ж такі набори занадто дорогі для вас, то у вас залишається можливість придбати звичайні бойові набори, де завжди є гаджети для типів озброєння, які ви ще не розблокували.

Я сподіваюся, що наступні ігри будуть більше сконцентровані на захоплюючому геймплеї, а не на системі прогресу і анлоков. Але чому б не купувати косметичні поліпшення через мікротранзакції? Ну, враховую те, як безглуздо БФ виглядає зараз з наявними розмальовками, я б не хотів стати свідком того, що дизайнери зроблять з введенням мікротранзакцій. А якщо вони введуть серйозну кастомізацію персонажів, то я поставлю питанням — а навіщо я стільки заплатив за цю гру? Поки я не проти мікротранзакцій в умовно-безкоштовних іграх, так як на цьому будується вся їх бізнес-модель. Але я не хочу бачити це повноцінної гри. Але як без них можна забезпечити безкоштовний контент? Тут є над чим поміркувати.

Чи Знали ви, що коли орендуєте сервер на 64 каски з двома спектаторами і двома командирами то не всі 60 доларів, які ви платите, потрапляють до провайдера? За те, щоб розміщувати сервер BF на своєму обладнанні, хостер повинен платити EA. І оплата повинна бути за кожен слот на сервері. Сервер на 64 каски з двома спектрами і двома командирами означає оренду 68 слотів. Таким чином, з 60 доларів, які ви платите щомісяця хостеру, той повинен заплатити EA за 68 слотів. Тобто Electronic Arts заробляє на всіх ігрових серверах BF4 для ПК, просто надаючи провайдерам можливість розміщення серверів на їх же устаткуванні.

Отже, зараз основна маса гравців грає на консолях, але з кількох причин оренда гральних серверів для консолей не так приваблива. Адміни на них не можуть використовувати будь-які скрипти і плагіни. Крім того, їм не дають обрати регіон, де розташований сервер. Фактично вибір регіонів для консольних серверів набагато менше, ніж для ПК-шних. Так само існує проблема матчмэйкинга і браузер серверів, яка обертається тим, що доводиться використовувати тільки стандартні карти, якщо ви хочете, щоб на сервері завжди були гравці. Це ще одна причина швидкого відходу з консолей карт з різних DLC.

Але що якщо оренда серверів для консолей буде так само приваблива як і для ПК? Це буде означати, що більше людей почнуть орендувати їх, і EA зароблять більше грошей, які можуть бути використані на підтримку гри після запуску. Та й на ПК процес оренди сервера можна зробити трохи більш привабливим, якщо дозволити орендувати сервер прямо через Battlelog (наприклад, для організації невеликого недільного турніру). Чим більш привабливим це буде, тим більше людей будуть готові заплатити за це.

Інший варіант — це знайти спонсора для карт. У 2006 році, наприклад, компанія Intel спонсорувала створення карти «Highway Tampa». Це означало, що логотип «Інтел» був на екрані і на кількох рекламних щитах. Завдяки спонсорству карта була випущена безкоштовно.

Ще один варіант, який, на жаль, не вийде організувати на движку Frostbite — це дати гравцям можливість самим створити цю карту. Влаштувати щось типу конкурсу на кращу карту і переможця включити в один з патчів. Приклад цього можна знайти в Battlefield 2142, де силами спільноти карта «Острів Уейк» була сюди успішно портована і випущена безкоштовно для всіх. Але EA і DICE більше не забезпечують підтримку карт або хоча б редактора карт. Так що цей варіант безкоштовного контенту більше не представляється можливим.

Ще один спірний спосіб забезпечити приплив коштів після виходу гри — це внутрішньоігрова реклама. Вперше ми зіткнулися з цим BF2 на карті «Highway Tampa». Але тоді рекламні текстури зашивали в файли самої карти. У BF2142 і BadCompany реклама вже була динамічною. Вона оновлювалася з EA і скачивалась з мережі, а не була зашита в файли самої карти.

Якби я міг вибирати, за рахунок чого забезпечити фінансування безкоштовного контенту, я б вважав за краще внутрішньоігрової рекламу, а не мікротранзакції. Але розробникам і дизайнерам доведеться потрудитися, щоб органічно вписати рекламу і не зробити її дратівливою. Це означає, що якщо у нас міська карта, на якій і так є купа рекламних щитів, наявність на них реклами може тільки підсилити відчуття занурення в гру.

Крім того, реклама може бути цільовою щодо тієї країни, звідки гравець. Гравець із США, наприклад, буде бачити цю рекламу. А з Німеччини — ось цю. Даний підхід підвищить ефективність реклами і збільшить дохід EA.

Отже, якщо EA/DICE зможуть зробити більш привабливою оренду консольних серверів, знайдуть спонсорів для деяких карт і почнуть використовувати внутрішньоігрової рекламу, то, я думаю, вони і далі зможуть радувати нас безкоштовним контентом в наступних серіях Battlefield.

На додаток до безкоштовного контенту я буду дуже радий побачити систему аддонов, яка б замінила систему DLC, що складається з чотирьох наборів карт. Приклад з минулих ігор серії це «Special Forces» в BF2, який подарував нам 8 нових карт, 9 видів техніки, нічні карти, шість нових фракцій і 10 видів зброї/гаджетів. Так само не будемо забувати про доповнення «В’єтнам» для BC2, яке було дуже популярно і кардинально змінило сеттінг гри.

Заглядаючи вперед на Battlefield 5, я бачу багато варіантів для випуску доповнень. Це і ще один варіант спецназу, як це було з БФ2, який гідно впровадить нічні карти в гру, не потягнувши за собою чогось ще з оригіналу.

А як щодо чогось зовсім незвичайного, типу поліції проти грабіжників? Або чого-то футуристичного, начебто 2143? Істотні доповнення можуть відрізнятися від базової гри і залучити людей, які б в іншій ситуації просто пройшли повз. Як у ситуації з тими, хто купував БФ2 тільки заради доповнення «В’єтнам». Так само було з BF1942 і BF2, коли люди їх купували тільки заради модів на кшталт «Desert Combat», «Пірати» або «Project Reality». Різноманітність сприяє продажамб коли твій продукт привертає більшу аудиторію.

Отже, а що ви думаєте на тему, над пропозиціями, які я зробив в цьому відео? Чи хвилює вас наявність безкоштовного контенту в майбутньому? Пишіть в коментарях. Якщо відео вам сподобалося, то ставте лайк. Підписуйтесь, щоб дізнатися більше. І до зустрічі в наступний раз. А поки бажаю вам всього доброго. Бережіть себе.

Мене звуть Кріс, і це був Battle(non)sense.