Про графіку і FPS

0
1

Ця стаття швидше як посібник для чайників. Багато геймери вже знайомі зі всім нижчезазначеним, але є й такі, кому багато прочитане опиниться в новинку.

1080p, 900p, 30fps, 60fps, 144hz. Що означають всі ці цифри і літери? Ви напевно могли їх бачити, коли мова йде про описі якості графіки в грі. Однак, дуже часто виникає плутанина в тому, що є кращим для сучасних ігор. Давайте спробуємо разом розібратися у всьому цьому.

Дозвіл

Дозвіл представляє з себе ефективна кількість пікселів показаних на екрані в будь-який момент часу. Велика частина сучасних моніторів прийняли стандарт 16:9, такий дозвіл ми називаємо широкоформатним. Таким чином, кількість пікселів має точно підганяти під це співвідношення сторін. Більшість ігор створюються під найбільш відоме дозвіл — 1080р. Я не буду заглиблюватися в пояснення відмінностей між 1080i і 1080p, але головне знайте — будь-який сучасний монітор має ряд фільтрів, які забезпечать відмінну якість на будь-якому типі дозволу. Отже, при співвідношенні сторін 16:9 і роздільною здатністю 1080p, на екрані вашого монітора одночасно перебуватимуть 2.073.600 пікселів. Але вам то яка справа до цього, вірно? Давайте уявимо сітку з пікселів розміром 2х2. При такому дозволі ви не зможете намалювати, наприклад, особа. У вас просто не вистачить місця для пікселів, щоб намалювати усмішку на обличчі, або просто хоча б щось схоже на обличчя. Якщо збільшимо дозвіл до 10х10, то вже з’явиться поле для фантазії і багато зможуть намалювати щось схоже на обличчя. Продовжимо збільшувати кількість пікселів і в підсумку зможемо намалювати більш деталізоване обличчя і максимально докладно його уявити. Однак, чим більше пікселів ми будемо малювати, тим більше навантаження отримає ваше «залізо» (жаргон, що позначає комп’ютерні комплектуючі), але про це пізніше.

resolutions-ultra-hd-4k-1080p-720p-dvd

Можливо, ви також чули про дозвіл «Ultra HD 4K», це наступний технологічний крок. Якщо 1080p = 1920х1080, то 4K = 3840?2160, це, безумовно, стрибок у підвищення планки якості майбутніх ігор. 4K, до речі, вміщує 8.294.400 пікселів. В даному випадку — чим більше, тим краще.

Кількість кадрів в секунду (Frames Per Second або FPS)

FPS інформує вас про те, скільки кадрів ваш монітор встигає змінити за одну секунду. І це, мабуть, куди важливіше ніж роздільна здатність вашого екрана. Ви, звичайно, можете дивитися на красиву картинку, але з-за низького fps вона буде переривчастим. Для квестів, начебто ігор від Telltale, низький fps не така велика проблема, як для шутерів, начебто Battlefield. Для промальовування більшого дозволу, вашому графічного процесору доводиться виконувати більше роботи, що істотно уповільнює його швидкість, від чого і страждає fps. Коли до залозу пред’являється дуже багато вимог, то можна помітити загальмування пристроїв введення. Ваше залізо отже болісно включена промальовуванням красивої картинки і на ваші клавіатури та мишки часу взагалі не залишається. Таким чином, вся ваша реакція або вміння зводяться на немає. Крім того, високий fps забезпечує більш плавну анімацію. Наприклад, уявіть прапор розвивається на вітрі. Якщо його анімація буде оновлюватися лише раз в секунду, то виглядати це буде жахливо повільно й уривчасто. При 60 fps, це буде виглядати дуже реалістично і плавно. Але що ж краще, 30 fps чи все-таки 60 fps? Багато розробники заявляють, що 30 fps наближає зображення до кинематографичному варіанту, а 60 fps необхідний лише в динамічних іграх, де ви дуже активні в плані управління, і в якійсь мірі, вони не брешуть, і це правда. Так що багато повинні вирішувати, чи так важливі ці зайві 30 fps, якими доведеться пожертвувати заради красивої графіки. Адже велика частина сучасних ААА-ігор вимагає дуже потужного заліза для підтримання стабільних 60 fps, не кожен комп’ютер здатний на подібне. Було б чудово, якби технології дозволяли видавати 120 fps на більшості заліза. Багато б глянули на ігри з зовсім іншого боку. На жаль, доводиться шукати компроміси. Таким чином, зробимо висновок, що 60 fps дозволяє бачити більш живу картинку, але ця картинка обходиться набагато затратніше, ніж 30 fps. І вже в даному випадку, чим більше — не завжди краще.

tt_motion

Але зверніть увагу на те, що кожен монітор або телевізор має частоту оновлення, яка вимірюється в герцах або Гц. Монітор зможе видавати стільки fps, скільки йому дозволяє його частота. Найчастіше монітори мають частоту 60гц, чого вистачає лише на 60 fps максимум. Коли кількість кадрів в секунду перевищує частоту вашого монітора, ви можете помітити «ривки» зображення, картинка буквально буде «рватися». Хтось цього взагалі не помічає (як я, наприклад), а кого-то ці ривки дико дратують. В іграх можна обмежити кількість fps за допомогою настройки «Вертикальна синхронізація або VSync», яка не дасть кадрів перевалитися через частоту монітора, але часто ця настройка дещо знижує продуктивність (в середньому на 20%). Але якщо ці 20% не позначаться на достатньому для вас fps, то який сенс навантажувати відеокарту понад потрібного? Загалом, кожен сам вирішує включати VSync або не напружуватися у вивченні цієї складної функції і просто не чіпати її, залишивши на «off».

Так навіщо все це для графіки?

У кінцевому рахунку, це рішення геймера, що важливіше для нього, графіка або fps. Необхідність шукати компроміс, це не недолік розробників. Це недолік технологій. Можна поговорити про оптимізацію, але насправді оптимізація далеко не найскладніша частина в розробці гри і викликає труднощі лише в невмілих руках. Сучасні технології хоч і рухаються строго вгору, але вони не працюють настільки ефективно, як могли б. Звичайно, кожен бажає дивитися на красиву картинку і при цьому бачити на лічильнику кадрів цифру 120+. Але від вас ця цифра залежить в останню чергу. Не женіться за цифрами, женіться за ефективністю і якістю.

Всім спасибі! Вдалої гри і стабільного fps!