Що сталося з EA?

0
2

Якщо ви бородатий геймер і пам’ятайте EA хоча б 10-15 років тому, то цілком ймовірно пам’ятайте якою компанія була раніше. EA була відмінною компаній, шановним видавцем і еталонним розробником.

Але повернемося до історії. Electronic Arts була заснована в 1982 році Тріп Хокінсом. Це була одна з перших компаній в ігровій індустрії. Стартовий капітал тодішньої компанії становив всього 200 тисяч доларів США. До речі, тоді компанія називалася не Electronic Arts, а Amazin’ Software. Зараз в активі компанії мільярди, але якими труднощами вони були зароблені? Зараз пройдемося їй по кісточках.

EA спочатку хотіли створювати кращі ігри. Вони не хотіли йти на компроміс між якістю і тривалістю розробки. Вони просто любили те чим займаються. Любили гри. І ця любов була видна.

ealogs

Славні дні

Раніше логотип EA був знайомий якісних і оригінальних ігор. Зараз же при згадці EA, у людей виникають лише одні асоціації: FIFA, Madden, NDS або чергове DLC для Sims. EA були новаторами, вони визначали жанр видаючи на той момент прекрасні ігри.
Хочете пограти в бога? — Будь ласка, є Populous.
Любите стратегії в реальному часі? — Немає проблем, тримайте Command & Conquer.
Як щодо покерувати? — Ось вам термін «sim» і різні відгалуження.
ММО? — І це є, Ultima Online.
РПГ? — Куди ж без них.
Зараз, звичайно, теж виходять гідні тайтли, але про це пізніше.

Нас постійно радували чимось новим. Кидаючи то в кабіну вертольота, то на сидіння мотоцикла, то в космічний тренажер, то змушуючи побитися… Навіть нинішні щорічні спортивні ігри, в той час, були новаторськими. До FIFA всі ігри про футболі були або у вигляді ізометрії, або зовсім з видом зверху. А для створення гри Madden був притягнутий легендарний тренер Джон Медден (John Madden).

swordofsodan

Тут і зараз

Здавалося б, що щось змінилося за останні 5-10 років. EA стали отримувати «нагороди» найгіршою компанії. Запитайте будь-якого геймера, що він думає про EA і ви отримаєте відповіді — «DLC в день релізу», «Обов’язковий онлайн», «Мікротранзакції». Сюди ж можна зарахувати куплені інді-студії, які були просто знищені.

EA монстр? Або просто одягла маску лиходія?

Якщо з обов’язковим онлайном ще все зрозуміло, він необхідний, щоб отримувати доступ до онлайн складової (хоча це спірно), то з DLC і мікротранзакціями все набагато складніше. Чому DLC, які виходять в день релізу не включається в саму гру? Адже їх розробка велася паралельно з самою грою тією ж самою студією. Люди платять за повну гру, але в підсумку отримують не до кінця повну, тому що частина треба все одно докупити в перший же день. Ще можна зрозуміти якийсь преміум-контент, який йде в якості дійсно доповнення, тобто абсолютно неважливого, але цікавого фанатам. Просто бонус. Щось на зразок додаткових машин для NFS. Але ж деколи EA йде куди далі…

Яскравим прикладом є гра Tiger Woods PGA Tour ’13. Ви зможете пограти в перший, другий і навіть третій турнір, отримуючи тонну веселощів, але потім гра радісно повідомить вам наступне — «У вас немає доступу до наступного турніру. Бажаєте перейти в магазин і купити його?»

x_20b00b7e

Ви @#$%& знущаєтесь?

А в мобільних іграх і зовсім вас нескінченно уламывают купити що-небудь з їхнього магазину кожні 5 секунд.Прям як падаючі фігурки в тетрисе. Чи можна назвати їх іграми.

Між хорошим і поганим

Зараз виникає 2 питання: «Чому це відбувається?» і «чи Настільки все погано?»

Відповідь на питання «Чому?» досить простий. Вони стали жертвою свого успіху… хоча, більш справедливо сказати, що це ми жертви їх успіху.

EA почали маленькою, індивідуальної компанією. Це дало їм свободу управляти їй. Зараз же вони PLC [по-російськи кажучи — ВАТ]. І почалося це в 90х, саме тоді, коли всі виживали як могли. Це час належало акціонерам. Безликі пронози, яких цікавила лише прибуток, а не гри, і вже тим більше не геймери. Але ж зараз є ще ігри, які не докучають однообразнием кожен рік, як FIFA і Madden. Наприклад, Peggle, Titanfall або Plants vs. Zombies. Вони порушують цей повторюваний цикл. Я б хотів внести в цей список Battlefield або Dragon Age, але боюся запізно. Хоча mirror’s Edge і Battlefront все-таки розбавлять цей конвеєр.

Так, ви зараз почнете казати, що EA купила розробників і ці тайтли, щоб гребти гроші лопатою. Але ж для PopCap і Respawn це шанс отримати величезну фінансову підтримку, хіба це погано? Той же Garden Warfare став однією з таких химерних ігор, якої могло і не бути.

У EA ще є порох у порохівницях. У них є потенціал.

EA Access

Новий сервіс від EA, який пропонує доступ до іграми на умовах передплати (поки що реалізовано лише в Xbox One). І це непоганий хід.
За 30$ в рік ви отримаєте знижку 10% на всі новинки від EA, включаючи різні DLC і сервіси на зразок BF Premium. Крім цього, всі передплатники отримують можливість випробувати демо-версії нових ігор за кілька днів до релізу. Також передплатники будуть отримають доступ в сховище, це зростаюча колекція ігор, в які можна грати скільки завгодно, коли захочеш і безкоштовно (головне вчасно сплачуй підписку).
На даний момент у списку:
-Madden 25
-FIFA 14
-Need for Speed Rivals
-Peggle 2
-Plants vs Zombies: Garden Warfare
-Battlefield 4

Сховище поповнюється кожні 2-3 місяці. На даний момент, купуючи всі ці ігри окремо ви віддасте близько 200$. Різницю самі порахуєте?

Цілком можливо, що EA хоче повернутися до свого коріння. Знову стати шанованою і хорошою компанією. Може бути всі ці обіцянки не порожні слова. А може бути це просто піар-хід, щоб збалансувати відгуки.

У будь-якому випадку, EA вважає, що оцінювати компанію потрібно в цифрах по продажам… і, здається, вони не збираються поки що здаватися. А заставка з гаслом «EA Games. Challenge Everything.» назавжди залишиться в моїй пам’яті.

Зверніть увагу, що думка автора не повинно збігатися з думкою читача, а в деяких випадках він повинен бути виловлений і розстріляний.

Ось такий переклад статейки від HooksaN з сайту XboxMAD. Ваша думка, друзі? Якщо шанс у EA або всі «витрачено»? Діліться коментарями в коммент-секції нижче, читайте наші блоги, слідкуйте за новинами, і тоді ви завжди будете в курсі останніх подій.