Велике інтервю з Пітером Муром

0
3

Це був дійсно дуже сильний список тайтлов, але… їх просто складно полюбити.

Саме такі слова сказав один з аналітиків після закінчення прес-конференції EA на E3.

Конференція EA в цьому році була одна з найсильніших: Star Wars, Mass Effect, mirror’s Edge, Need for Speed, FIFA. Коли ще побачиш стільки гучних тайтлов одночасно?

Це була найкраща конференція за весь час, і це завдяки нашому кращому списком анонсів за довгі, довгі роки, і ми налаштовані серйозно. Приємно усвідомлювати, що є ігри, які подобаються людям і вони цінують увагу до них.

Ми найбільший видавець, і я люблю вислів, що високі дерева ловлять найбільше вітру. За ці роки ми багато зробили, і є те, що образило багатьох геймерів, іноді вони були справедливі, іноді помиляються, але ми не можемо просто взяти і зробити по іншому, щоб догодити всім. — Говорить глава EA Пітер Мур.

І сказано це неспроста. Протягом двох років, а саме в 2012 і 2013 році, EA перемагала в конкурсі «найгірша компанія Америки». І після цього у компанії утворилася нова головна мета — відновити свою репутацію серед спільноти.

Ми вирішили, що в першу чергу важливі гравці. І це не просто слова, і це не просто порожня заява. На кожному засіданні, першим ділом ми обговорюємо вплив на гравців. Ми приймаємо багато рішень стосовно розподілу прибутку, що ми повинні робити гроші і платити нашим співробітникам, але все це не повинно впливати на гравців, гравці повинні бути найголовніше. І я сподіваюся, ви помітили, що ми рухаємося у правильному напрямку.

need_for_speed_e3_2015-2

«Гравці найважливіше» — цю фразу ми чули сотні разів від різних компаній. У різному контексті, різної формулюванням і під різними приводами.

Концепція проста: Робити те, що просять геймери, а не те, що вимагають акціонери. І здається, що EA, судячи з E3, саме так і поступає.

Візьмемо, приміром, Star Wars. Компанія могла б найняти розробників, щоб ті швиденько склепали щось в стилі Зоряних Воєн і приурочили до виходу нового епізоду в цьому році. Але замість цього, EA найняли DICE, щоб ті відпочили від серії Battlefield і зробили саму масштабну і абсолютно нову гру по всесвіту Star Wars. Її навряд чи можна зіставити з виходом нової частини. Фільми і раніше супроводжувалися іграми, але їх якість залишала бажати кращого.

Ми здатні на більше. Ми можемо розповісти історію набагато краще фільм, який лише пасивно взаємодіє з глядачем. Ми пишаємося, що можемо втілити ваші фантазії по світу Star Wars. Безумовно, я розумію, що ми трохи поступаємося фільму і, що гра повинна бути побудована навколо нього, щоб стати успішною. Але не в цьому випадку, гра повинна бути сама по собі.

Battlefront дійсно може стати найбільшим релізом 2015 року. Гра набрала ще більше ажіотажу навколо себе завдяки сьомого епізоду «Пробудження сили», який буде показаний вже в середині грудня.

Але що якщо гра ще не готова? У минулому році EA перенесли дату релізу Battlefield: Hardline аж на кілька місяців. Це свідчить новим принципом EA «Гравці найважливіше». Але теж саме може статися і з Battlefront? Чи зможуть EA відкласти реліз і пропустити фільм?

Звичайно, тому що не можна релізувати неякісний або неробочий продукт — Відповідає Пітер Мур — Треба просто зціпити зуби. Повірте мені, перенесення Hardline на березень, було складним рішенням з точки зору бізнесу, але це було абсолютно правильним рішенням з точки зору «Гравці найважливіше». Ми і на секунду не задумаємося про перенесення, якщо Battlefront виявиться не готовий, і ми відкладемо його. Але цього не станеться.

mass-effect-4

Ще однією підставою повірити в зміну принципів EA, може послужити перезапуск Need For Speed.

Гра є одним з найбільш прибуткових франшиз компанії, і в минулому році EA відмовилися від релізу чергової частини, давши розробникам зайвий рік на полірування та доведення до першого сорту. E3, здається, продемонстрував, що зайвий рік грі пішов на користь.

Дайте грі зайвий рік, і ви побачите, що час було витрачено не даремно. Зробивши перепочинок, франшиза знову набуде свіжий вигляд. — Говорить Мур.

Жанр гонок видихався на Rivals і Most Wanted (2012). Коли я почав працювати в цій галузі у нас була Gran Turismo, коли я був в Microsoft ми працювали над Forza і у нас була Project Gotham Racing. Під крилом EA були Need for Speed і Burnout. Також були Colin McRae, і коли я був у Sega у нас була Sega Rally. Але раптово розвиток жанру загальмувалося. EA цінує жанр гонок, і ми не боїмося сказати команді «Хлопців, візьміть зайвий рік і надайте грі свіжий вигляд.

Повернеться Need for Speed до своїх витоків? Поки незрозуміло і непереконливо…

Я не знаю до чого це прийде. Побачимо, коли буде реліз. Можна робити гру кожен рік, але головне, щоб у ній було завжди було щось нове. Така ж ситуація була з гольфом. Це гольф… які можуть бути інновації та нововведення кожен рік?

Ще одним прикладом послужить mirror’s Edge, гра, яку робили на основі відгуків фанатів, постійно слухаючи і прислухаючись до них.

Оригінальна mirror’s Edge припала фанатам за смаком, і як сказав Пітер Мур «з комерційної точки зору вона була непоганою». Коли видавець каже, що комерційно гра вийшла «добре», а вік гри підходить до 8 років, тобто в розробці такого тайтла виникає пристойний рівень ризику. Тим не менш, фанати чекають, розробники готові робити, а EA дає зелене світло.

Чи вважаю я, що mirror’s Edge Catalyst буде краще оригіналу? Будьте впевнені! — Говорить Мур, вказання на значну PR-акцію на E3.

Ми дали команді досить багато часу, щоб вони зробили все необхідне. У них є всі інструменти. Пройшло багато років з релізу першої частини, щоб поглянути на гру свіжим поглядом. Ви отримаєте відмінного антагоніста, сильну протагонистку, прекрасну історію та інноваційний геймплей зав’язаний на паркур від 1 особи. Ніякого вогнепалу, тільки ваше майстерність. Гравці хотіли цього, ми даємо їм це. Компанія створена для вилучення прибутку і ми сподіваємося отримати прибуток з цього, але в даному випадку ми хочемо повернути життя грі.

icon

Після того, як EA дали зелене світло тайтлу mirror’s Edge Catalyst, можна зробити висновок, що для компанії отримання прибутку стає другорядним завданням.

І це не єдиний приклад таких сумнівних рішень з боку EA. Під час E3 була представлена Unravel — унікальний платформер від інді-розробників, де головний герой зроблений з пряжі. Такий проект з під крила EA виглядає як мінімум дивною.

Якщо ми отримаємо прибуток з цього проекту, то відмінно. Якщо немає… добре. Ми даємо ринку прекрасну гру та втілюємо мрії розробників в життя.

Прийняття на себе такі ризиковані тайтли, як mirror’s Edge і Unravel, може добре позначитися на репутації компанії. До того ж, фірма непогано закріпилася з фінансової точки зору, саме тому не боїться підтримувати нових розробників і сумнівні проекти.

Крім усього іншого, у EA змінилося і ставлення до інших франчайзам. Мур вже не критикує своїх конкурентів, не говорить про знищення серії Call of Duty або знищення Pro Evolution Soccer. Він навіть відповідав на питання про досягнення розробників Project CARS. Мур як завжди був упевнений в собі, але не був таким агресивним. Тим не менше, серед критиків EA завжди буде поганим хлопцем.

DarthVader-SWG4

У травні, EA оголосили про перший в історії внесення жіночої ліги в серію FIFA, а саме в FIFA 16. EA Sports заявили, що відгуки про такому рішенні були «в переважній більшості позитивні», але це не зовсім так. Були й такі фанати, які виступили проти внесення жіночих команд у гру. Мур навіть продемонстрував твіт, де фанат заявив, що ніколи більше не купить гру з-за такого рішення з боку компанії.

В цілому я відчував себе комфортно побачивши таку реакцію. Було й гірше. Ми вже звикли до подібного в соціальних мережах. У нас є 12 жіночих команд FIFA 16 і ми раді цьому. Я не знаю, чи дивилися ви чи ні “Жіночий чемпіонат світу 2015”, але це хороший футбол. Я спостерігаю за ним вже довгі роки і мої дочки грають в нього. У мої дитячі роки дівчата не грали у футбол, але зараз час радикально змінилося. І та величезна натовп фанатів, яка була на жіночому чемпіонаті, тільки підтверджує мої слова.

fifa-16-wishlist-women-football

Невже видавець зможе змінити ставлення до себе в кращу сторону? Може і не повністю, але, принаймні, у них тепер є всі шанси не завоювати нагороду «найгірша компанія Америки» в цьому році. Прогрес на обличчя.

І якщо компанію «складно полюбити», як багатозначно сказав один з аналітиків, то ось до ігор, начебто Star Wars, Mass Effect, mirror’s Edge і інші, це не відноситься.

Дякую за увагу. А як ви ставитеся до EA і як на ваш погляд компанія змінилася за останні роки?