Вони назвали її «війною, яка покладе кінець всім війнам», але вона може дати новий ковток свіжого повітря для серії Battlefield. Хоча, останнім часом флагманська серія студії DICE явно у важкому становищі. Battlefield 4 була відмінною грою — можливо, навіть самої канонічної у серії Battlefield — але всі пам’ятають, наскільки жахливим був її реліз.

Спираючись на культові бойовики, студія Visceral створила свій спін-офф Battlefield: Hardline, який розгорнув серію в новому напрямку, де в боротьбу вступили поліцейські і злочинці, але гра отримала неймовірно багато критики за надмірну відгалуження від військової тематики, до якої звикли шанувальники Battlefield. Але, об’єктивно кажучи, тут навіть проблема не в самій DICE. Швидше, тут проблема в шутерах в цілому, яка полягає у відході від жанру сучасної війни в наукову фантастику. Call of Duty, Destiny, The Division та інші ігри відмовляються від дідка AK47 і частіше дивляться в бік екзоскелетів або дисплеїв доповненої реальності. Втративши колишню родзинку, серія Battlefield, здається, пішла по небезпечній стежці і натрапила на конкурентів. Яке ж рішення прийняла DICE? Повністю розвернулася і пішла в зворотному напрямку, назад у темні часи першої половини 20-го століття, щоб досліджувати той самий конфлікт, який неймовірно сильно змінило всі уявлення про війну.

Battlefieldalexgrondal1

З чого все починалося

Сеттінг Battlefield 1 захопив не лише Західний Фронт, де немає нічого, крім болісних траншейних лабіринтів і колючого дроту, не кажучи вже про мільйони полеглих солдатів з 1914 по 1918 рр. Гра розповість про всю війну в цілому, починаючи від Аргонских лісів, проходячи через італійські Альпи і закінчуючи Аравійськими пустелями. Ви побуваєте в траншеях Франції, ховаючись від граду куль, візьмете під управління прототипи танків, руйнуючи невеликі села, і взмоете до небес на розфарбованих незграбних бипланах, розриваючи на друзки ворожих пілотів. Звичайно, гра навряд чи буде максимально автентично зображувати війну тих часів, але і DICE не женеться за достовірністю. Тим не менш, розробники торкнуться найбільш важливі реальні періоди і битви, які не отримали достатньої уваги істориків.

Ми не робимо документальний фільм тієї епохи — все, що ми хочемо, це використовувати цю еру, щоб розповісти історію про людей, які змінили світ навколо нас. — пояснює Олександр Грондал (Aleksander Grondal), виконавчий продюсер. — Це скоріше особисті історії, що відбулися на тлі Великої Війни. Судити про події тих часів — не в наших інтересах — ми лише можемо досліджувати їх і розповісти про них іншим людям, що, на нашу думку, буде досить цікавим, тому що цей період залишився без належної уваги і не особливо досліджений. Ми вважаємо, що люди дуже упереджено ставляться до того часу — люди думають, що тоді нічого цікавого не відбувалося, всі ситуації були безвихідними, а війни відбувалися лише на лініях фронту. Ми ж хочемо розповісти і показати набагато більше, про що ви могли б навіть і не підозрювати.

Бойове чергування

Оповідання історії гри буде відбуватися від імені кількох персонажів, розкиданих по всій Європі і Північній Африці. DICE не діляться якимось конкретними деталями щодо імен або місць, але вже відомо, що в сюжеті точно буде задіяна таємнича армія Harlem Hellfighters (Гарлем Хэлфайтерс / Пекельні бійці Гарлема), або 369-й полк армії Сполучених Штатів Національної гвардії. Це був перший афро-американський полк, який служив у період Першої світової війни, що йшло врозріз з упередженням про те, що в армії США немає темношкірих. Але розробники розглядали й інші варіанти напрямків, так, наприклад, в якийсь момент була ідея створити третю частину популярної серії Bad Company, або з головою піти в наукову фантастику, розробивши сіквел Battlefield 2142.

Ми хотіли зробити щось зовсім нове в плані геймплея, і нам потрібні були серйозні зміни для досягнення цієї мети. Тому очевидно, що ми розглядали різні альтернативи, і в підсумку переконалися, що Перша світова — це те, що нам потрібно.

Нестримні своїм бажанням, дизайнери DICE створили тестовий білд гри, щоб показати EA свою задумку, і, врешті-решт, отримали зелене світло.

Гравці не хочуть знову того ж самого, але з новими модельки і скінами. — продовжує Грондал — Їм потрібно щось нове і цікаве. Так що ми почали дивитися на інші різні сеттинги, а потім подумали, що саме ця епоха відповідає всім нашим вимогам і зможе дати гравцям особливий геймплей. Старі танки унікальні плані своєї будови. На деяких з них встановлені гармати з боків, а інші більш наближені до сучасних, з вежею нагорі. Така техніка вже змінює уявлення про геймплеї і дає нові враження.

Театр військових дій розіграється в легендарній одержимості DICE руйнувати все в режимі реального часу. На вибір надається тонна тендітних споруд, начебто кам’яних веж, берегові укріплення. А для тотального стирання з землі все, що не закріплено, можна скористатися як артилерійськими знаряддями, так і справжнім бойовим лінкором, а між справою з висоти пташиного польоту нагнітати атмосферу будуть бомбардувальники і винищувачі. Крім того, розміри карт також будуть відрізнятися.

Деякі з них реально дуже великі, але будуть і відносно маленькі, з упором на піхотні бої. — коментує Грондал — Деякі з карт стануть найбільшими за всю історію Battlefield, а деякі і самими маленькими.

Трейлер Battlefield 1 став самим «залайканым» ігровим трейлером на YouTube за всю історію, але до цих пір існує деяка невизначеність щодо сеттінгу. Виголошуючи промову перед інвесторами, виконавчий віце-президент EA Studios Патрік Сьодерлунд (Patrick Soderlund) повністю заперечив наявність будь-яких науково-фантастичних моментів в Battlefield 1. Тим не менш, DICE не стали робити головним героєм дівчину-бедуїна, яка розмахує зігнутим мечем, сидячи верхи на коні. Звичайно, у такому вигляді це було б свіжо, особливо на тлі вже заїжджених брутальних і стрижених під бокс шутерных героїв. Хоча тільки час покаже, чи зможуть нові герої бути переконливими і стати дійсно символами серії.

Ми хотіли розповісти різні типи історії з різних точок зору, дати певну варіативність. — каже Грондал.

Battlefieldalexgrondal5

Ще одна мета, як і завжди в плані з Battlefield, — це створити якийсь хаос всередині мультіплєєрних баталій і повну свободу у режимі одиночної кампанії. Visceral, роблячи Hardline, спробували це зробити, і в якійсь мірі у них вийшло, запропонувавши гравцям деякі елементи пісочниці з вибором маршруту і стилю гри, але цього було недостатньо.

Ми хочемо зробити одиночну компанію Battlefield 1 на базі того, що взагалі з себе представляє Battlefield. Перенести більше мультиплеєрних елементів в синглплеер, що дасть гравцям більше різноманітності і більше свободи, більше способів проходження, більше техніки і гаджетів. Ми хотіли зробити більше таких моментів, де гравець б вимовляв щось на зразок «Ого! Це я зробив?!» — це те, що ми чекаємо від Battlefield і те, що ми любимо в Battlefield, але бачимо частіше в мультіплеере.

Теж саме стосується і стрілецької зброї — ми хотіли зробити таку гру, яка дала б широкі можливості в плані вибору вогнепальної зброї. Ми надихалися реальними зразками зброї, і розбиралися з тим, як вони влаштовані і як працюють.

Крім усього іншого, в Battlefield 1 будуть представлені гвинтівки з ковзаючим затвором, мечі, багнети, ранні види вогнеметів і легкий кулемет Льюїса. Багато з них можна буде кастомизировать. І, як зазвичай, розробники приділили особливу увагу деталям. Перша світова війна була часом нових відкриттів і технологічних проривів, так що ви можете чекати якісь цілком дивовижні гаджети і транспортні засоби. Ми побачили кавалерію, скачущую під градом куль Бристольких і Фоккерских біпланів, і навіть дирижаблі, ширяють над верхівками дерев. Також ви напевно звернули увагу на ближній бій із застосуванням кийків і лопат. Переробка повітряного геймплея була особливо захоплюючою, хоча ми не особливо його ще розсмакували. Там немає всяких примочок, начебто авиарадаров або систем захоплення цілі, літаки повільні і потрібно досить близький контакт з ворогом як на землі, так і в повітрі. Тим часом, у морі ви, можливо, зможете пройтися по палубі дредноута і сісти за турелі, щоб поганяти докучливих пілотів винищувачів. А на суходолі у нас є танки, начебто культових британських Магк’ом ів з їх ромбовидними корпусами, або німецьких A7V, які практично не відчувають шкоди.

З’являться і нові багатокористувацькі режими, хоча, вже традиційний для серії Battlefield «Захоплення» також буде присутня.

Кожен раз, коли ми робимо нову гру, ми розраховуємо на повернення колишніх шанувальників. — зазначає Грондал — Тому в чомусь вона, звичайно, буде вже знайома багатьом, але, тим не менш, ми хочемо освіжити всі її елементи. Це буде свого роду мікс з перевірених часом режимів, але з деякими змінами у відповідності з сеттінгом гри.

Класи в грі також зазнають деяких змін. Будуть Штурмовики, Медики, бійці Підтримки і Розвідники. Розробники відмовилися від класу Інженера, який мав доступ до потужних протиповітряним і протитанковим ракетницам в Battlefield 4. Замість цього доведеться вибирати між Штурмовиком, який спрямований на боротьбу проти танків, і солдатом Підтримки, мають значний арсенал проти ворожої піхоти. Розвідники — це, очевидно, знайомі нам снайпери, але грати за них буде набагато складніше, враховуючи відсутність всяких новомодних гаджетів і інфрачервоних прицілів.

Battlefieldalexgrondal2

Імперія завдає удару у відповідь

Це не ті часи, де панують блискучі гвинтівки і блискавичні зорельоти, зразок останнього тваорения від DICE, у вигляді нічим не примітної, але захоплюючій Star Wars: Battlefront. Але Грондал стверджує, що між цими проектами є щось спільне.

Гра створюється на все тому ж движку Frostbite, який дав можливість зробити всі наші нинішні ігри. Незважаючи на те, що вони сильно різняться, ми завжди співпрацюємо між командами і намагаємося не робити тих самих помилок. Таким чином, ми навчилися витягати плюси не тільки з технічної сторони, але і з точки зору виконання, наприклад, послерелизной підтримки ігри. Найкращий метод тут — постійна доопрацювання гри.

Це стосується як підвищення продуктивності мережевих компонентів, так і постійне наповнення гри додатковим контентом (наприклад, пакети нових карт, що особливо любить DICE) — так перші кілька доповнень для Battlefront отримали дуже теплий прийом від шанувальників. Але в деяких виникли питання щодо гри на Xbox One, і Грондал відповів, що гра буде виглядати приголомшливо на всіх платформах. Хоча до цих пір дуже багато про Battlefield 1 залишається невідомим. У відсутності якихось геймплейних кадрів, складно оцінити реальні зміни у відчуттях від гри — незважаючи на всі розмови про унікальний періоді і недослідженою ері. У частині шанувальників все ще є підозри, що вони побачать той же мультиплеер на 64 гравця, з ще однією гарною, але слабкою кампанією. Навіть якщо DICE не зможе зобразити досить захоплюючу сюжетну лінію, атмосфера і пейзажі Першої світової війни будуть дуже привабливі на тлі сучасних футуристичних ігор. Після довгих років кібер-шутерів, начебто Titanfall і Black Ops III, буде досить приємно знову одягнутися в хакі. Але що буде в майбутньому? Чи буде це тільки спробою DICE зануритися у Велику війну, чи це дійсно початок нового Battlefield? Вирішить DICE піти далі і зобразити війну періоду Другої світової?

Ми дуже зацікавлені дати гравцям те, чого так давно не було. — ухильно відповідає Грондал — Я не хочу вдаватися в подробиці щодо того, чим ми будемо займатися в майбутньому, але ми дуже піклуємося про цієї серії і робимо все заради вашого задоволення. Прямо зараз ми повністю зацікавлені Першою світовою війною. Я думаю, що у нас є ще дуже багато матеріалу для дослідження, багато дійсно цікавого матеріалу, який можна дати гравцям. Так що зараз саме в цьому й полягає наша мета.

Battlefieldalexgrondal4

В кінці цієї новини хотілося б відзначити невелике інтерв’ю від видання Official Xbox Magazine з продюсером Андреасом Морелло (Andreas Morell), який розповів про те, чому Перша світова відмінно підійшла нової Battlefield, і чому у неї буде набагато більше, ніж просто період бруду і мінометів.

OXM: Ви повернулися назад, але вам все одно доведеться використовувати нові технології. Що нового на цей раз?
Андреас Морелл: Я думаю, що найголовніша відмінність — це візуальна частина, якої ми досягли за допомогою Frostbite. Бути частиною фізичного світу і відчувати вибухи, які розкидають купи бруду і частинок — це дуже реальні відчуття, і я думаю, що ми дійсно перевершили те, що робили в минулих Battlefield. Хтось використав слово «сувора», описуючи Battlefield 1, і так, війна може бути суворою, особливо коли ви, сидячи на коні, зіткнетеся обличчям до обличчя з танком. Тут старий світ зустрічається з новим світом. І тоді відбувалися вкрай цікаві події.

Судячи з усього, ви дуже сильно сконцентрувалися на ближньому бою.
Рукопашний бій мав дуже важливе значення в той час. Коли ви дивитеся на війну з точки зору масштабів, то у вас є повітряні війська, наземні, водні, але більша частина зіткнень відбувалася немов у часи середньовіччя. Якщо дивитися з точки зору звичайного солдата, то у них хоч і були кулемети, але, звернувши за ріг, він міг зустрітися з хлопцем, збройним великий окопної кийком. Це зіткнення двох світів, і ми правда хотіли передати ті відчуття всередині гри. Це жорстока і дуже особиста сторона битв в Battlefield 1.

Що стосується масштабів, то ми бачили дирижаблі в небі. А ще коней і танки. Щодо зброї і транспорту? Розкажіть про те, що можна використовувати для вбивства супротивників.
Ви маєте на увазі взагалі все, чим можна вбити ворога? Ну, з точки зору зброї, багато помиляються, вважаючи, що тоді використовували лише болтовки і мушкети. Вони помиляються. То було епохою революції. Епохою зростання інженерії, виробництва кулеметів, пістолетів, напівавтоматичних гвинтівок. Іншими словами, майже всього того, що є в сучасному світі. У період з 1914 по 1918 відбувалося час приголомшливих відкриттів, які допомагали у створенні засобів для відтиснення противника і прориву через лінію фронту. Тому, з одного боку, вам потрібно було придумати і створити нову зброю, але в теж час подбати про спосіб захисту від нього. Якщо поглянути на ті ж танки, то ви можете помітити, що Британці дійсно постаралися в їх опрацюванні. А ось Німці — навпаки, подбали про протитанкових споруд. А крім танків були і літаки, перші повітряні бої. Пройшло не так вже багато років з тих пір, як злетів перший літак. І ось, ці незграбні ” літаючі машини вже борються за панування в небі. Це круто. Це те, що буде в Battlefield 1. Ви візьмете під управління ці дещо як літаючі рами з прикріпленими кулеметами. І це так прекрасно — літати в небі і бачити те, що відбувається на землі, під вами. Особисто мені подобається знаходиться внизу і дивитися, як літаки кружляють і б’ються наді мною. Це набагато сильніше занурює в атмосферу.