Як Battlefield 1 показав серії Call Of Duty, що їй пора повертатися до теми Другої світової війни

0
3

Пару днів тому DICE явили світові своє чергове творіння — Battlefield 1. Нова частина покинула свою комфортну зону сучасної тематики і повернулася назад — в часи Першої світової війни. Окопні війни, гірчичний газ, коні, і все таке. DICE назвали це час «народженням сучасних воєн».

Шанувальники серії чекали дебюту занадто довго, і все заради чого? Заради хвилинного трейлера, після чого розробники цілу годину обговорювали гру і більше жодного разу нічого не показали. І, тим не менш, цих шістдесяти секунд вистачило, щоб справити вау-ефект. Battlefield 1 вразив як візуально, так і концептуально.

Але на цьому тижні сталася ще одна подія, вже для іншого фронту шанувальників. Activision анонсувала реліз нової частини серії Call of Duty — Infinite Warfare. І майже відразу вона опинилася в тіні, так як фанатів зацікавив ремастерінг, ніж основна гра. Але і тут виявилося все непросто, адже Call of Duty 4: Modern Warfare Remaster окремо купити не можна, і бажаючим все-таки доведеться придбати комплект разом з Infinite Warfare.

Але більш важливо те, який ефект справив Infinite Warfare на аудиторію. Сеттінг гри залишився в «майбутньому», в якому гра вже подзадержалась досить тривалий час: Black Ops 3, Advanced Warfare, Ghosts і Black Ops 2. Цілих 4 роки футуристичних воєн, і ось настає п’ятий. До цього було 4 роки «сучасних» війн. Останньою грою, тематика якої була Друга світова, стала World At War, що вийшла в 2008 році від студії Treyarch.

codinfwarf0

Якщо ви зараз відкриєте трейлер нової Call of Duty: Infinite Warfare і подивіться на оцінки глядачів, то побачите, як народ поставився до новинки. На момент написання цієї статті під трейлером красуються 233 тисячі лайків і 853 тисячі дизлайків, що припадає на 12 мільйонів переглядів. У Battlefield 1 ситуація набагато, набагато краще — 787 тисяч лайків і лише 12 тисяч дизлайків, і це при 14 мільйонів переглядів.

Вам може здатися спірним дана методика складання висновку, яка заснована на системі оцінок YouTube, але навіть якщо це ніяк не вплине на продажі нової гри, це безумовний аргумент на користь твердження, що різниця між тим, як зустріли обидві ці ігри, явно помітна. І в той час поки DICE/EA згорнули в правильний напрямок, Warfare/Activision явно йдуть не тією дорогою.

Схожим порівнянням можна судити про те, що шанувальники шутерів вже втомилися від сучасності/футиризма. Фанати грають в футуристичні шутери вже довгі роки, і, поки Call of Duty робить упор на повноцінний sci-fi з космічними кораблями і мало не инопланетянками, не можна сказати, що жанр якось змінився за останні 5-10 років. Але на цей раз DICE перехитрили Activision, розуміючи, до чого призведуть настільки сильні зміни в концепції гри. Повернувшись до теми Першої світової, вони залучили набагато більше уваги, і отже аудиторії.

І взагалі дивно, що Activision не повернули сеттінг в часи Другої світової війни, особливо враховуючи те, як негативно фанати поставилися до Ghosts. Саме тоді вперше продзвенів дзвіночок, посилаючись на необхідні зміни. Але з іншого боку, з технічної, Infinite Warfare, звичайно, щось зовсім нове, але не те, чого чекали фанати. Тепер вже незрозуміло, коли Call of Duty повернеться в минуле. В наступному році вийде нова частина від студії Sledgehammer, і, що ймовірно, це буде нова частина франшизи Advanced Warfare, враховуючи, що студії працюють в 3-х річному циклі, і Activision просто не могла передбачити таку різко негативну реакцію на Infinite Warfare і позитивну на Battlefield 1. Цілком може бути, що саме Treyarch знову займеться поверненням серії Call of Duty до її витоків. Якщо, звичайно, вони дійсно закінчили і серією Black Ops.

bs1vscodiw2

І це буде дійсно диво, якщо незважаючи на різницю в оцінках, цієї осені продажу Call Of Duty будуть вище, ніж продажі Battlefield. У серії Battlefield кращими продажами володіла гра Battlefield 3, пішовши с у кількості 20 мільйонів копій. Call Of Duty: Ghosts продалася приблизно 19 мільйонів копій (для порівняння, Modern Warfare 3 налічує близько 26.5 мільйонів копій), а продажі Advanced Warfare впали ще на 25%, порівняно з Ghosts. Activision взагалі досить уклончива щодо продажу, але Black Ops 3 мала перевершити Ghosts і Advanced Warfare і зупинитися приблизно між 19 мільйонами і 21 мільйонами (приблизно стільки було продано Modern Warfare 2), хоча, це, звичайно ж, не підтверджено.

Але Battlefield 3 вийшла 5 років тому, і з тих пір для цієї серії картина теж змінилася. Вийшли Battlefield 4, яка зібрала близько 13 мільйонів копій, і Hardline з неймовірно низьким числом в ~4 мільйона копій. Невідомо, чи зможе Battlefield 1 дістатися до 20 мільйонів копій, але як мінімум 15 мільйонів вона повинна подолати.

Але, багато хто може переоцінювати потенційний вплив на аудиторію такої епохи, як Перша світова війна. Хоча, історичний сеттінг завжди чинив більш сильний вплив. Але сучасність в серії Call of Duty і Battlefield пропонує гравцям значно більше ігрових можливостей, які важко отримати, коли у вас в арсеналі стару зброю, коні та біплани. Візуально гра виглядає феноменально.Але що буде на практиці? Поки що складно сказати, чи полюблять фанати новий Battlefield 1 так само, як полюбили Battlefield 3 або Battlefield 4.

bs1vscodiw1

І майте на увазі, що є ціле покоління, яке виросло на сучасному сеттінге в іграх COD/Battlefield, і які ніколи раніше навіть не грали в ігри в епоху Другої Світової, і вже тим більше я мовчу про Першу світову. І тут раптово, на ринок виходить гра, де немає екзоскелетів, штурмових гвинтівок, Калашнікова/M16 з ЛЦУ в кінці кінців. Як вони зустрінуть нову гру? А як для інших, хто просто звик до того розмаїття, яке було останні 10 років? Складно сказати.

До того ж важливо, щоб геймплей ігор був більш живою і швидкий. Від тестерів Overwatch зараз чути, як вони скаржаться, на те, що гра відчувається дуже повільною. А якщо така гра, як Overwatch, відчувається повільно, то гра про Другу і вже тим більше Першу світову буде зовсім вже ніби ви йдете по болоту.

У фанатів Другої Світової і раніше були дійсно хороші ігри, але Battlefield 1 запропонує зовсім інший погляд на минулу війну, з її масштабами і можливостями. А ностальгія за таким іграм, може відмінно компенсувати такий фундаментальний зсув в концепції.

Зрештою, ризик EA/DICE цілком виправданий. Особливо коли в спину дихає такий конкурент, як Activision з їх Call of Duty, над якими працюють відразу 3 великих розробника. Якщо Activision хоче зберегти популярність своєї серії, то тепер Treyarch і Sledgehammer повинні змінювати напрямок своїх сеттингов. Чи може Infinity Ward займеться поверненням серії до 2МВ? Адже саме ця студія 13 років тому випустила першу гру Call of Duty. Але зараз Activision вже втратили цю можливість, а значить DICE може спокійно їсти свій пиріг і не хвилюватися, що хтось прийде і буде його відкушувати. Буде цікаво подивитися на зіткнень двох абсолютно різних ігор цієї осені, коли обидві надійдуть у продаж. Головне, щоб протягом наступних 10 років, обидві ці студії не випускали ігри про 1/2 Світову війну, інакше все знову повториться…